Prezeczytaj zanim zaczniesz pisać:

Miejsca

Akademia jest nie tyle budynkiem co osobnym światem. Owszem nie nadzwyczaj obszernym, ale teren jest niezwykle zróżnicowany:

Budynek Akademii (1)* oraz otaczające je miasto są schronieniem dla większości zamieszkujących ten świat istot. Nie brakuje to sklepów, karczm czy stancji, w których można zamieszkać. Niektóre rzeczy dostaniesz tu za darmo, jak na przykład akademik (2)*, inne jednak oferowane są jedynie uprzywilejowanym, jako nagroda lub jeżeli zgodzisz się wykonać małą, lub całkiem sporą, przysługę właścicielowi danego lokalu. W samej akademii znajdują się także portale do innych światów. Najwięcej znajduje się w Pałacu Bram (3)*.
W gmachu Akademii znajduje się też gabinet Liliope, który jest we gruncie rzeczy kompleksem komnat. Miejsce to za każdym razem wygląda inaczej. Raz jest wzorowym gabinetem dyrektorki każdej ze szkół, by zaraz zmienić się w bibliotekę, biuro rzeczy skonfiskowanych, czy nawet ogród wypełniony krzewami o białym kwieciu. 
 ♦♦♦✫♦♦♦
Karczma "Na twardym kucyku" - znajdujący się w mieście lokal z kategorii tych ekskluzywnych, ale posiadający raczej wątpliwą reputację. Karczma otwierana jest po zmroku, drinki są tam niezwykle drogie, a do tego dostanie tam noclegu to nie lada wyczyn. To znaczy... jeśli tylko noclegu szukasz. W miejscu tym, do drinków, które są hojnie doprawione afrodyzjakami dostać można i czyjeś towarzystwo lub wynająć pokoik by móc cieszyć się upojnymi chwilami ze swym wybrankiem. Właściciel uprzejmie informuje, że do tego celu jest specjalnie przeznaczone towarzystwo i z pewnością nie są to kelnerzy ani barmani pracujący w karczmie.
http://pre04.deviantart.net/0906/th/pre/f/2013/270/3/b/solstice___inn_by_vinegar-d6o48bd.png
♦♦♦✫♦♦♦
Karczma "Oczko Aurielli" - nieduża, zawsze otwarta karczma, prowadzona przez Auriellę i Yagrona, w której zjesz ciepły posiłek, wynajmiesz pokój czy po prostu spotkasz się ze znajomymi przy kuflu dobrego, krasnoludzkiego piwa.
http://pre12.deviantart.net/360b/th/pre/f/2013/342/b/1/growling_guppy_tavern_by_anthonyavon-d6x8ajk.jpg
♦♦♦✫♦♦♦
Butik Samanthy - sklepik z wszelką odzieżą, od płaszczy i kożuchów, po piękne suknie zdobione perełkami i górskimi kryształami. Można tu kupić coś gotowego, zamówić suknię czy naprawić ulubioną kurtkę.
http://screenshooteruswestus.blob.core.windows.net/engine4files/aslsbrsjqbbvcsijawhvbmvyhvheyfzculjttiyhklkpczwntwkcxaatnmmcoyxgiimekxyqgfwfzbcwtjdxmlqhjvvwbqzygzrd
 ♦♦♦✫♦♦♦ 
Mrs. Fella Unique - znajdujący się w starym, wiktoriańskim budynku sklep, posiada bardzo szeroki asortyment. Znajdziemy w nim zarówno przedmioty o wysokiej mocy runicznej, jak i cenne gatunki zwierząt. Nie odnajdziesz tutaj jednak marchewek czy też jabłek. Wszystko co znajduje się w sklepie jest ekstrawaganckie i unikatowe. Więc jeśli twój dobytek wynosi parę miedziaków, to nie zakupisz w Mrs. Fella Unique  nawet zakładki do książki. Jeśli jednak w twojej sakwie radośnie pobrzękują spinki, sklep znajdziesz przy zakolu rzeki, w południowej części miasta.
 ♦♦♦✫♦♦♦ 
Teatr ,, Brzęczących miedziaków’’ jest opuszczonym budynkiem, który lata swojej świetności może policzyć na palcach jednej ręki. Początkowo całkowicie zapomniany i zabarykadowany, pozostawiony czasu na pożarcie. W późniejszych jednak okresach, zdarzało się tam zbierać grono zapalonych maniaków dramatów i występów publicznych, tworzących sobie idealne miejsce dla swych pomysłów. Od tego czasu, zdarza się stamtąd posłyszeć dziwne dźwięki, raz po raz zagłuszane raczej nielicznymi oklaskami.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/53/78/d7/5378d7302f56bc12229e5841d48ba214.jpg
♦♦♦✫♦♦♦
Kuźnia Drudhana -  kuźnia, sklep oraz dom starego krasnoluda. Zakupić można tu pancerze i broń, zarówno zwykłe jak i te wzmacniane runicznie. Drudhan zaklina czasem także inne przedmioty, ale najczęściej na zamówienie i za dodatkową opłatą.
http://pre07.deviantart.net/0ca7/th/pre/f/2013/206/d/0/forge_concept_by_reneaigner-d6f5on6.jpg
 ♦♦♦✫♦♦♦
Wielkie Jezioro jest idealnym środowiskiem dla wszelkich wodnych istot. Miasto na dnie zamieszkują syreny, a brzegi najady. Tu także zamieszkuje Tanatis i prowadzi tu lekcje panowania nad żywiołem Wody.
♦♦♦✫♦♦♦
Wyspa Błękitu to malownicza wyspa znajdująca się na Wielkim Jeziorze. Można tu w ciszy odpocząć i się zrelaksować, w dodatku na tamtejszych drzewach rosną przepyszne owoce. Warto dodać, że nocami gwiazdy widać tam przepięknie, tak samo jak z zachodami słońca.
http://p1.pichost.me/i/32/1551447.jpg
 ♦♦♦✫♦♦♦
Podziemia Akademii. Znajdują się tu morza ognia oraz wiele starożytnych ruin, które przyciągają co odważniejszych czy też głupich uczniów.
 ♦♦♦✫♦♦♦
Na zachód od Akademii znajduje się pasmo górskie. Miejsce to świetne dla każdej szukającej odosobnienia istoty, a także Siedliszcze smoków, które nie koniecznie opanowały zmianę w ludzi. Naucza się tutaj magii powietrza.
♦♦♦✫♦♦♦
Tajemniczy Wodospad, znajdujący się na południowym krańcu pasma górskiego, jest jednym z najpiękniejszych i najbardziej tajemniczych miejsc w świecie Akademii. Dzieją się tutaj rzeczy magiczne i niewyjaśnione. Woda zmienia barwę, prędkość, z jaką płynie, a zdarza się, że na tafli tworzą się samoistnie wodne gejzery. Najczęściej wody te podporządkowują się nastrojowi istot, które przebywają w jego pobliżu. Stają się więc spokojne, lub całkiem zastygają, gdy wyczują smutek lub kipią i strzelają w górę gdy zmąci je złość. Czasem wodospad płata psikusy i zmienia barwę istot, które pod nim staną. Czy ktoś zdoła odkryć wielką tajemnicę tego miejsca?
 ♦♦♦✫♦♦♦
Wielki Gaj, Siedliszcze Daradrii oraz dom dla wszelkich istot powiązanych z elementem Natury. Tu powstałą wioska oraz salki do nauki o roślinności i zwierzętach.
 ♦♦♦✫♦♦♦
Las Endinbers to połać drzew znajdująca się za Wielkim Jeziorem, niedaleko gór. Las ten zamieszkują głównie Elfy rasy Verdon, to miejsce jest ich domem i schronieniem, bowiem to miejsce porastają ogromnej wysokości drzewa, które uniemożliwiają dopływ choćby najmniejszych promyków światła. Życie w lesie toczy się nie tylko u podnóża ogromnych pni, ale również w koronie, gdzie można spotkać wiele ciekawych okazów roślin oraz zwierząt. Dolne partie lasu są królestwem dla małych żyjątek, ale również dla większych osobników. Nie sposób opisać różnorodność zieleni, która pokrywa las Endinbers. Oprócz rozmaitych drzew, krzewów, paproci ogromnej wielkości, często można natrafić na świecącą roślinność, która stanowi główne źródło światła. Jest to miejsce niezwykle ciekawe, ale równie niebezpieczne i nieprzyjazne istotom do niego nieprzystosowanym. Niemal każde drzewo porasta mech, a specyficzny układ drzew umożliwia życie ponad ziemią. To właśnie w tej strefie można spotkać miasta, bądź obozy mieszkających tutaj elfów. 
http://pre14.deviantart.net/2e50/th/pre/f/2013/059/c/6/mana_cycle__forest_scene_by_reneaigner-d5whka9.jpg
♦♦♦✫♦♦♦
Wschodni Cmentarz (4)* to po prostu cmentarzysko nieopodal miasta. Miejsce jest opuszczone jeśli nie liczyć trupojadów, kilku nekromantów poszukujących w miarę świeżych zwłok czy grabarza, który w gruncie rzeczy jest nieumarłym i zdarza mu się podgryzać "podopiecznych".
♦♦♦✫♦♦♦
Zamek Sedriusa to od wielu lat miejsce opuszczone, choć nie wszyscy tak twierdzą. Niewielu zapuszcza się w tamte rejony, ale bywa, że znajduje się śmiałek gotów przebyć cały Wielki Gaj i sporych rozmiarów moczary, by ostatecznie dostać się przed zamczysko i próbować wejść do środka, co nie jest łatwe, bo miejsca do tej pory strzeże silna magia, której naturę poznała tylko garstka.
♦♦♦✫♦♦♦


*Cyfry w nawiasach odpowiadają odpowiednim numerom na [MAPIE ŚWIATA]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz