Prezeczytaj zanim zaczniesz pisać:

Zdolności

Niewidzialność
Opis: Pozwala całkowicie zniknąć. Przy odrobinie skupienia działa także na nieduże, blisko trzymane przedmioty.
Ograniczenia: Istota niewidzialna dalej posiada aurę, więc może zostać wykryta przez kogoś z odpowiednią zdolnością, a także wydaje dźwięki czy posiada zapach. Będąc niewidzialnym, ale materialnym dalej można zwyczajnie oberwać. Zdolność wrażliwa jest na ruch - biegnąc ciężko zachować niewidzialność.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Przenikanie przez obiekty
Opis: Pozwala przenikać ciała stałe jak np. mury, przy czym zapewnia częściową ochronę np. przed płomieniami.
Ograniczenia: Jest całkowicie bezużyteczne w wodzi, szczególnie tej płynącej. Nie pozwala na oddziaływanie na przedmioty. Wystarczy mały błąd, pośpiech i można sobie przeniknąć przez własną odzież przy okazji.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Opętanie
Opis: Pozwala przejąć ciało innej osoby.
Ograniczenia: Opętanie nie jest rzeczą łatwą, wymaga przygotowań, a po wszystkim nie rzadka jest dezorientacja, bóle głowy i psychiczne zmęczenie. Czym silniejszy charakter i wola opętanej osoby, tym trudniej zawładnąć jej ciałem. Osoba opętana walczy i może wypchnąć obcą świadomość często raniąc tym samym umysł opętującego.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Gaj
Opis: Zdolność magii natury, pozwala na przejęcie częściowej lub całkowitej kontroli nad roślinnością na danym obszarze.
Ograniczenia: Przejmowanie kontroli nad roślinami silnie magicznymi jest niezwykle trudne, a czym większy obszar Gaju, tym większe prawdopodobieństwo porażki.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Kamienna skóra
Opis: Pozwala zmienić całe ciało lub jego fragmenty w lity kamień. Zwiększa to zdecydowanie odporność na obrażenia.
Ograniczenia: Nie może tego stosować nikt powiązany z magią wody. Sama woda z resztą bywa w takim przypadku dość niebezpieczna, szczególnie jeśli daleko do dna, wiedz jednak, że je zwiedzisz bardzo szybko.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 Syreni śpiew
Opis: Pozwala zahipnotyzować słuchacza lub przesłać wiadomość na znaczną odległość.
Ograniczenia: Hipnotyzować można jedynie przedstawicieli przeciwnej płci, a ze stanu hipnozy nie trudno kogoś wyprowadzić na przykład nagłym, głośnym dźwiękiem.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Absorpcja duszy
Opis: Pozwala na natychmiastową regenerację witalności, kosztem duszy innej osoby.
Ograniczenia: Jest w większości przypadków surowo zabraniana, ze względu na poważny uszczerbek na zdrowiu lub nawet groźbę śmierci osoby, której duszę się absorbuje. Nie można stosować tej zdolności wobec Gargulców, Demonów, czy innych nie posiadających duszy istotach.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Ognisty oddech
Opis: Pozwala zionąć ogniem.
Ograniczenia: Nie mogą jej używać istoty powiązane z elementem wody jak np. Syreny czy Nagi. Ciężko zionąć ogniem będąc przemarzniętym lub solidnie mokrym, o przebywaniu pod wodą nie wspomnę.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Poruszanie powietrzem
Opis: Pozwala tworzyć wiatr i manipulować nim tworząc np. trąby powietrzne.
Ograniczenia: Zdolności w pełni użyć można jedynie na sporej, otwartej przestrzeni inaczej wiatr rozprasza się na obiektach. Nie mogą jej użyć istoty powiązane z elementem Ziemi.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Przemiana w ciecz
Opis: Pozwala zmienić stan skupienia na ciekły i stać się dzięki temu niemal niewidocznym, czy też "przepłynąć" przez nieduże szczeliny
Ograniczenia: Poruszanie się w tym stanie jest niezwykle trudne i trzeba niejednokrotnie zdać się na siły takie jak grawitacja. Problematyczne bywa ponowne scalenie się kiedy twoje nowe "ciało" wymiesza się z innymi cieczami. Nie może być używana przez istoty powiązane z Elementem Ognia.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Poruszanie ziemi
Opis: Pozwala tworzyć w ziemi szczeliny lub powodować trzęsienia.
Ograniczenia: Źle użyta zdolność może uczynić więcej szkody niż pożytku, a  w zrobiony przez siebie dół można wpaść samemu, co spowodować może nawet przedwczesny zgon.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Oczyszczenie duszy 
Opis: Natychmiast leczy zarówno rany duchowe jak i uspakaja umysł.
Ograniczenia: Stosować tę zdolność mogą tylko istoty mocno powiązane z elementem Światła. Często zdarza się, że oczyszczający przejmuje na siebie część obrażeń co pogarsza stan jego ducha i blokuje część zdolności.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Wampiryczne ugryzienie
Opis: Pozwala pozyskiwać energię życiową z krwi istot żywych.
Ograniczenia: Dozwolone jest tylko czerpanie tyle życiodajnego płynu, by ugryziony nie odniósł poważnego uszczerbku na zdrowiu. Pijąc krew przejmuje się wszystko to co może się w niej znaleźć jak na przykład alkohol czy trucizna.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Czerpanie z żył magii
Opis: Pozwala na używanie magii z żył magicznych zamiast własnej, wydłuża to działanie zaklęć i ich siłę.
Ograniczenia: Żył magicznych jest mało, a czym większe tym ciężej nad nimi panować. Nieostrożność może poskutkować całkowitym przepaleniem magii i w rezultacie utratą zdolności magicznych.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Niewrażliwość na magię
Opis: Pozwala tymczasowo nabyć odporność na wszelką magię.
Ograniczenia: Uniemożliwia posługiwanie się zdolnościami magicznymi.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Hipnotyczne spojrzenie
Opis: Na pewien czas otumania tego kto spojrzy w Twoje oczy.
Ograniczenia: Sugestia działa ledwie chwilę po zerwaniu kontaktu wzrokowego, a sam hipnotyzujący często zdaje sobie sprawę z tego, że została mu narzucona obca wola, a biorąc pod uwagę fakt, że zna twarz sprawcy... możesz mieć nieźle przerąbane.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Koszmar
Opis:  Pozwala zamknąć ofiarę w jej największym koszmarze.
Ograniczenia: Wymaga wcześniejszego przygotowania i poznania swojego celu. Jeżeli istota jest odporna na zdolności umysłowe lub wystarczająco silna wolą łatwo zamknąć w świecie koszmaru samego siebie.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Kokon
Opis: Pozwala na wystrzeliwanie sieci pajęczej i unieruchomienie wroga
Ograniczenia: Wymaga sporej celności, a wytworzenie odpowiednio mocnej sieci nie jest wcale takie łatwe.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Pajęczy rój
Opis: Pozwala przywołać stado pająków.
Ograniczenia: Nie może być stosowany przez istoty lękające się pająków, sami pajęczy milusińscy bywają mało milusi i potrafią nieźle pogryźć.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Kradzież
Opis: Pozwala "pożyczyć" wzrok, słuch, myśli lub dotyk co sprawia, że można poczuć tona widzenie czyimiś oczyma, słyszenie tego co on.
Ograniczenia: Przejmując czyjś wzrok sam jesteś ślepy, gdy słuchasz czyimiś uszami, sam jesteś głuchy...
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Przywoływanie portali
Opis: Pozwala przyzwać portal mogący przenieść ciebie lub inna istotę do innego świata.
Ograniczenia: Portale wymagają przygotowania, odpowiedniego, nasyconego magią miejsca, czegoś co pochodzi ze świata do którego ma prowadzić portal i ogromnego skupienia, a i tak twór może być niestabilny i wysłać cię w inne miejsce lub nawet zagubić w pustce między światami.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Pobieranie energii życiowe
Opis: Zdolność właściwa sukkubom i inkubom, posługują się one swoim wdziękiem i urodą, by oczarowywać przedstawicieli przeciwnej płci, wkraść się do ich snów i żywić się w ten sposób energią życiową.
Ograniczenia: Można stosować tę zdolność tylko u przedstawicieli płci przeciwnej lub odpowiedniej orientacji seksualnej, przy czym im mniejszy pociąg tym trudniej wywołać odpowiednią reakcję sprzyjającą żywieniu się. Energia życiowa często uzależnia i w ten sposób przywiązuje sukkuba do jednego żywiciela, przy czym pobranie zbyt dużej ilości energii doprowadzić może do śmierci.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Tarcza
Opis: Pozwala utworzyć barierę chroniącą przed atakami fizycznymi lub mentalnymi.
Ograniczenia:Tarcza nigdy nie chroni w stu procentach, nie można też stworzyć osłony, która blokowałaby zarówno fizyczne ataki, jak i umysłowe.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Wyzwanie
Opis: Pozwala przyciągnąć do siebie wzrok i uwagę innych tak, by świata poza Tobą nie widzieli.
Ograniczenia: Niestety bardzo często budzi jawną niechęć spoglądających w Twoją stronę i nagle każdy ma ochotę ukręcić Ci głowę.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Modyfikowanie ciała
Opis: Małe przyspieszenie ewolucji pozwalające wyhodować sobie pazury, kły czy ogon.
Ograniczenia: Proces wzrostu dodatkowych części ciała powoduje silny ból, a zmiany często okazują się trwałe, no i możesz się po imprezie obudzić ze świńskim ogonkiem lub oślimi uszkami.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Zmiana wzrostu
Opis: Pozwala na zmianę wzrostu
Ograniczenia: Większy wzrost nie koniecznie idzie w parze z większą siłą. Bywa, że popełnia się błąd i na przykład któraś z części rośnie nieproporcjonalnie... I nagle określenie "dupa jak szafa" nie jest takie wcale abstrakcyjne.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Nie-życie
Opis: Zdolność nieumarłych uodporniająca je na ataki mogące oddziaływać na istoty żywe, tj. ataki umysłu, zaklęcia śmierci, trucizny itp.
Ograniczenia: Bycie zombie zdecydowanie nie należy do najbardziej rozrywkowych, ot ciężko się myśli, traci się na zgrabności, a używanie jakiejkolwiek innej zdolności jest niemożliwe.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Furia
Opis: Pozwala na krótki czas wpaść w furię, która uodparnia na ból i wzmacnia warunki fizyczne.
Ograniczenia: Nie poznał bólu ten, który nie wybudził się z furii po ciężkiej bitce... To, że nic cię chwilowo nie boli, nie oznacza, że nie oberwałeś... mocno.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Zmiennokształtność
Opis: Pozwala na zmianę postaci.
Ograniczenia: Proces jest bolesny i długi. Nie można przyjąć postaci innej osoby, a zmiana w zwierzęta narzuca właściwą im istotę i umiejętności. Będąc lisem raczej z nikim nie porozmawiasz.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Stopienie się z cieniem
Opis: Pozwala zostać niewidocznym w cieniu.
Ograniczenia: Wystarczy trochę światła i po kamuflażu.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Groza
Opis: Wywołuję panikę.
Ograniczenia: Zdarza się, że ten, na którego chcesz rzucić zaklęcie niezbyt się boi... wtedy bać zaczynasz się ty. Raz obudzoną panikę trudno wyciszyć, co może uszkodzić umysł.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Uśpienie
Opis: Jak nazwa wskazuje pozwala kogoś uśpić.
Ograniczenia: Uwaga, ludzie się czasem budzą gdy nie jesteś odpowiednio cichutko, wtedy masz wciry jak nic.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Rozumienie/przyzwanie zwierząt
Opis: Pozwala przyzwać znajdujące się w pobliżu zwierzęta lub wyczuć ich intencje.
Ograniczenia: Przywołany misiek może chcieć zrobić sobie z ciebie obiadek.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Pięść energii
Opis: Pozwala razić wrogów kulami czystej energii magicznej
Ograniczenia: Męczące zajęcie wymagające skupienia i sporych pokładów energii magicznej, która wolno się regeneruje. Dodatkowo jeżeli ktoś odbije cios możesz oberwać rykoszetem.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Pioruny
Opis: Pozwala razić wrogów piorunami.
Ograniczenia: Zdolność nie może być używana przez istoty powiązane z magią wody, w ogóle prąd plus woda to połączenie przyprawiające o... szok i zgon.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Kula ognia
Opis: Pozwala ciskać kule ognia w konkretny cel.
Ograniczenia: Jak i w pozostałych przypadkach i tej formy ognia nie może używać żadna z istot wodnych.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Ognisty podmuch
Opis: Zaklęcie obszarowe rażące płomieniami we wszystko w zasięgu.
Ograniczenia: Bardzo łatwo jest w ten sposób wywołać mało kontrolowany pożar, zabronione dla istot wodnych.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Zamrożenie
Opis: Pozwala zrobić z kogoś piękną mrożonkę
Ograniczenia: Ciężko jest delikwenta później rozmrozić. Nie może tego stosować nikt kto powiązany jest z żywiołem ognia.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Powódź
Opis: Pozwala zalać wrogów ogromną falą.
Ograniczenia: Jak każda zdolność działająca na sporym obszarze łatwo wymyka się spod kontroli. Nie radzę stosować jej w zamkniętych pomieszczeniach, chyba, że umiesz oddychać pod wodą. Kłóci się z ogniem oczywiście.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Lot
Opis: Pozwala latać bez posiadania skrzydeł
Ograniczenia: Wbrew pozorom nie tak trudno trafić w punkt na jasnym niebie, a brak skupienia i upadek ze sporej wysokości grożą połamaniem wszystkich kości. Zdolność nie może być stosowana przez istoty powiązane z elementem Ziemi.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Podmuch
Opis: Pozwala ciskać przeciwników używając podmuchów powietrza
Ograniczenia: Zdolność nie może być stosowana przez istoty powiązane z elementem Ziemi.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Wzrost
Opis: Pozwala kontrolować tępo wzrostu roślin
Ograniczenia: Można się z tym rozpędzić i wyhodować sporego giganta. Rośliny często traktowane tym zaklęciem przestają same rosnąć.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Trujący bluszcz
Opis: Pozwala wyhodować na własnym ciele rośliny produkujący śmiercionośną truciznę
Ograniczenia: Bycie chodzącą paprotką ma swoje minusy... ludzie przestają cię gdziekolwiek zapraszać. Przy odrobinie nieuwagi można samemu się nieźle zatruć.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Oczyszczenie
Opis: Pozwala oczyścić organizm z toksyn i innych szkodliwych substancji
Ograniczenia: Jak większość zdolności leczniczych i ta niesie ryzyko, że to co znajdowało się w ciele pacjenta negatywnie wpłynie na ciebie.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Uzdrawianie
Opis: Pozwala leczyć obrażenia fizyczne
Ograniczenia:  Nie można tego stosować na istotach Mroku, jak i one same nie potrafią używać tej zdolności.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Nakładanie run
Opis: Pozwala nadać dowolnemu przedmiotowi moc magiczną
Ograniczenia: Raz zaklęty przedmiot pozostaje na zawsze zaklęty i niezwykle trudno zmienić jego magiczne właściwości, a wystarczy nieduży błąd, by osiągnąć skutki dość różne od zamierzonych i to co powinno latać staje się nagle bardzo ciężkie.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Wskrzeszenie martwych
Opis: Pozwala ożywić zwłoki
Ograniczenia: Nasi martwi znajomi często nie cieszą się zbytnio z naszego widoku, szczególnie kiedy zakłóca im się spoczynek. Nie użyje tego nikt powiązany z elementem Światła.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Kontakt z duchami
Opis: Pozwala na rozmawianie z duszami, tymi, które nie mają dość sił by się zmaterializować.
Ograniczenia: Dusze mają niemiły zwyczaj łazić za osobami, które je rozumieją i jęczeć o różne przysługi.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Jasnowidzenie
Opis: Pozwala widzieć przyszłość
Ograniczenia: Wizje bywają niejasne i pojawiają się dość nieoczekiwanie.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Hipnotyczna pieśń
Opis: Pozwala hipnotyzować dźwiękiem. Działa podobnie jak syrenie pieśń, jednak nie ogranicza się do przedstawicieli konkretnej płci.
Ograniczenia: Działanie jest dość krótkotrwałe i łatwo złamać zaklęcie.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Empatia
Opis: Polega na odczuwaniu stanów psychicznych innych, poza tym pozwalają częściowo uzdrawiać innych, poprzez absorpcję cierpienia rannej osoby, co tym samym uśmierza ból i pozwala na szybkie zagojenie się pobieżnych ran.
Ograniczenia: Zdolność często działa samoistnie i empata przejmuje emocje innych nawet jeżeli nie koniecznie tego chce. Potrafi to naprawdę wykończyć psychicznie kiedy Twój stan emocjonalny zmienia się po przejściu każdego metra po zaludnionym korytarzu.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Reinkarnacja
Opis: Pozwala powstać z martwych
Ograniczenia: Reinkarnacja wymaga odpowiedniego rytuału, a twój powrót może okazać się powrotem nie koniecznie do żywych. Brak pulsu, szara cera...
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Jadowite ugryzienie
Opis: Zatruwa śmiercionośnym jadem ofiarę.
Ograniczenia: Raczej radzę uważać przy całowaniu, bo niechcący można przesadzić.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Telepatia
Opis: Umożliwia porozumiewanie się myślami 
Ograniczenia: Wymaga sporego skupienia, a niektórzy chętnie przechwycą puszczone wolno myśli.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Czytanie z aur
Opis: Pozwala na odczytywanie prawdziwej istoty różnych stworzeń
Ograniczenia: Charakter niektórych aur może wywołać strach.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Okna duszy
Opis: Pozwala dostrzec różne rzeczy poprzez wpatrywanie się w oczy innej istoty. Mogą to być emocje lub wskazówki czy dana istota jest szczera.
Ograniczenia: Nieco trwa i trudno wytłumaczyć dlaczego tak się na kogoś gapimy.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Moc pieczęci
Opis: Pozwala na korzystanie z mocy konkretnej pieczęci wplecionej w ciało. Pieczęcie są różne, uosabiać mogą zarówno żywioły jak i inne rodzaje magii.
Ograniczenia: Moc ta jednak jest trudna do opanowania i używać można jej rzadko, a rozwiązanie pieczęci w pośpiechu zwiastować może rychły zgon.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Jedność
Opis: Pozwala na połączenie umysłu z inną istotą
Ograniczenia:  Nic nie ukryje się przed tym, z którym stanowisz jedność, uważaj więc na wszelkie swoje sekrety.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Telekineza
Opis: Przenoszenie przedmiotów siłą woli.
Ograniczenia: Nawet gdybyś mocno pragnął, nie da się przenieść rzeczy cięższych, niż podwojenie własnej wagi. Dodatkowo zasięg mocy wynosi 100 metrów.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Kontrola snów
Opis: Możliwość przeniknięcia do snów istot, kontrolowania ich i zmieniania wedle własnych upodobań.
Ograniczenia: Nie możesz przeniknąć do snów istot, które we śnie pogrążone nie są. Możesz kontrolować jedynie świat wykreowany przez umysł śniącego. Umiejętność tworzenia snów od podstaw posiadają jedynie Szamani, jest to zdolność silnie związana z magią krwi, dlatego nie każdy jest w stanie ją opanować.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Sługa
Opis: Pozwala zakląć własny cień, tak, by służył Ci jako swego rodzaju strażnik. Cień potrafi ostrzegać przed atakiem lub odpierać niektóre z nich jednak tylko wtedy, kiedy Twój wzrok śledzi poczynania napastnika.
Ograniczenia: Cień jest niezwykle wrażliwy na silne światło. Sprzyja mu tylko to nikłe, pochodzące z księżyca czy gwiazd, a czasem niektórych lamp. W świetle dnia Cień staje się całkowicie bezużyteczny. 
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Splatanie płomieni
Opis: Można spleść płomienie tak, by stworzyć z nich istotę pozornie żywą: zwierzę czy nawet człowieka. Stworzenie takie będzie słuchać tego, kto je stworzył.
Ograniczenia: Życie jest tylko pozorne, a istoty splecione z ognia to tylko marionetki nie posiadające umysłu. Reagują dokładnie tak, jak chce tego ich pan, a wykonywanie co bardziej skomplikowanych komend przerasta ich możliwości. Do tego łatwo można narobić sobie więcej szkody, tak w końcu często kończy się zabawa z ogniem. Są ponadto bardzo wrażliwe na wszelką wilgoć, a istoty powiązane z magią wody nie mają możliwości używania tej zdolności.
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
Psychometria
Opis: Pozwala ujrzeć jakąś osobę, jej otoczenie, emocje, spoglądając na jej portret.
Ograniczenia: Rysunek musi być dokładny, inaczej trudno stwierdzić kogo się zobaczy. Jeżeli ktoś został pozbawiony świadomości, śpi, jest nieprzytomny lub martwy nie ujrzysz nic oprócz ciemności, która spowija tę osobę. Zbyt długie poszukiwanie osoby z portretu może sprawić, że Twoja świadomość nie będzie w stanie wrócić do ciała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz